Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της υπογειοποίησης

Πάνω από μια βδομάδα πέρασε από τότε που έγινε γνωστό ότι η Περιφέρεια Αττικής της Αρένας Δούρου εν κρυπτώ ξεκίνησε τη … «δημόσια διαβούλευση» για την υπογειοποίηση της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου, δηλαδή το άλλο μισό, το μη αδειοδοτημένο, της «Αγιά Σοφιάς» του Μελισσανίδη.

Όμως ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας και η δημοτική του αρχή τι μαγειρεύουν; Διαβάσαμε μια «διαρροή» ενόχλησης περί τον πιεστικό χρόνο της διαβούλευσης στον παραδημοτικό Πολίτη και έτερον ουδέν. Άραγε αυτή τη φορά θα γίνει αίτημα παράτασης της διαβούλευσης ή ούτε καν;

Ας μην κοροϊδευόμαστε: Αν η δημοτική αρχή του Άρη Βασιλόπουλου και των ταλαντευόμενων συνοδοιπόρων του ήθελε να ασχοληθεί με την ουσία του ζητήματος, το πρώτο πράγμα που θα είχε κάνει, θα ήταν να δώσει στη δημοσιότητα τη μελέτη, αφού η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για την κοινοποίησή της ουσιαστικά αποκλείει την πρόσβαση στο περιεχόμενο των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των «επενδύσεων» για προφανείς λόγους, στα δικά μας μάτια τουλάχιστον.

Επίσης, τόσες μέρες μετά, θα μπορούσαν να έχουν κάνει το ίδιο κι άλλοι, για να καλύψουν το κενό της δημοτικής αρχής: για παράδειγμα οι τοπικές ενημερωτικές ιστοσελίδες που υποστηρίζουν πως μελετούν πριν γράψουν.

Μια λοιπόν που ούτε η δημοτική αρχή, ούτε ο τοπικός τύπος έχει κάνει τη δουλειά που θα έπρεπε, εδώ και μια βδομάδα, είπαμε να την κάνουμε εμείς. Παρακάτω μπορεί κανείς να διαβάσει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της υπογειοποίησης στο σύνολό της. Τις επόμενες μέρες θα δημοσιεύσουμε κι επιμέρους σχολιασμό, όπως εξάλλου είχαμε κάνει και το καλοκαίρι του 2015 με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του άλλου μισού έργου, του γηπέδου.

Θα περιοριστούμε εδώ σε μια πρώτη βασική παρατήρηση, που είχαμε κάνει και το 2015, χωρίς να ιδρώσει ιδιαιτέρως κανένα αφτί στο δήμο και στον τοπικό τύπο που μελετά: η υπογειοποίηση πάει πακέτο με τη μετατροπή της Δεκελείας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, αφού στο προτεινόμενο σχέδιο η πλατεία Πατριάρχου και η συμβολή Φωκών-Δεκελείας-Εφέσου-Πίνδου μετατρέπονται σε κυκλικούς κόμβους. Στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σημειώνεται ότι αυτή η αλλαγή προβλέπεται και από την υπό υλοποίηση κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου, πράγμα που είναι ψέμα: η κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου, που πρόσφατα επικαιροποιήθηκε, απορρίπτει αυτό το σενάριο αφού το εξετάσει.

Με δεδομένη την ύπαρξη της κυκλοφοριακής μελέτης και των κονδυλίων για την εφαρμογή της (Να ‘ναι καλά κι η Αρένα), ο ρόλος του δήμου στην υπογειοποίηση δεν είναι … απλώς γνωμοδοτικός, όπως θα θελήσει να μας πει τις επόμενες μέρες ο δήμαρχος και τα λοιπά στελέχη της δημοτικής αρχής, αιρετά ή όχι, άμισθα ή έμμισθα. Αντιθέτως, ανάλογα με τις επιλογές της δημοτικής αρχής μπορεί να γίνει ενεργητικά υποστηρικτικός του σχεδίου Μελισσανίδη. Θα φτάσει ως εκεί; Αυτό για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις ως προς τις ευθύνες που γιγαντώνονται ενόψει της ριζικής καταστροφής που μέλλει να δει αυτή η πόλη, συμπιεζόμενη μεταξύ της εθνικής οδού και των «επενδύσεων» κατά μήκος του άλσους και των ρεμάτων της περιοχής.

Report

π.

ΥΓ. Προς ανώνυμους χαζούς: Έχουμε εντελώς διαφορετική άποψη για το τι συνιστά πολιτική, οπότε μην ανησυχείτε, καριέρα κατά τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε δε σκοπεύω να κάνω. Αν ήταν, θα είχε συμβεί ήδη, τις είχα τις ευκαιρίες μου.

Αφήστε μια απάντηση