Δυο λόγια για τον Μηχανολόγο Αλέξανδρο Κ. Βλάγκαλη

Ο Αλέξανδρος Κ. Βλάγκαλης (Κωνσταντινούπολη 1873-Αθήνα 1955) μεγάλωσε κοντά στον θείο του Νικόλαο Θ. Βλάγκαλη Μηχανικό-Επιχειρηματία από την Οδησσό και σπούδασε με δικά του έξοδα. Παντρεύτηκε το 1903 τη Ραλλού, κόρη του Ανδρέα Νομικού από την Κωνσταντινούπολη. Εργάστηκε ως Μηχανικός και Αρχιμηχανικός στο Μηχανουργείο Βασιλειάδη, ως εργολάβος μεταλλείων, ως διευθυντής της Εταιρείας Σιδηροδρόμου Αθηνών-Πειραιώς (1903-1926), ως διευθυντής των «Ελληνικών Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΑΕ (ΕΗΣ)» από το 1926. Είχε ενεργό ρόλο στην περάτωση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνας-Πειραιά και την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής, στην εγκατάσταση των τροχιοδρόμων της Πρωτεύουσας.

Τα παραπάνω άντλησα από μελέτη της Λήδας Παπαστεφανάκη με τίτλο “Οι Μηχανικοί στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου”, που δημοσιεύθηκε στον Μνήμονα της Εταιρείας Μελέτης Νέου Ελληνισμού, τόμος 35, 2016, σελ. 233-264.

Η Λήδα Παπαστεφανάκη για τα παραπάνω παραπέμπει στην Τεχνική Επετηρίδα, την οποία επιμελήθηκε ο Νίκος Κιτσίκης και εξέδωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο το 1934 και τη “Βάση Δεδομένων Μηχανικών Τεχνικού Επιμελητηρίου 1934-1950”, αλλά και το Αρχείο Βοβολίνη, το Μέγα Ελληνικόν Βιογραφικόν Λεξικόν κά.

Προσθέτω ότι ο Αλέξανδρος Κ. Βλάγκαλης υπήρξε εκ των πρώτων συμβούλων της Εταιρείας της Διώρυγος της Κορίνθου, το 1919 εξελέγη αντιπρόεδρος και από του 1926 πρόεδρος αυτής. Την περίοδο 1925-1926 διετέλεσε αντιπρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Κώστας Π. Παντελόγλου

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.