Η Δύναμη Πολιτών κι η ανεξέλεγκτη στάθμευση στο κέντρο της πόλης

Όταν σχολιάσαμε τον Φεβρουάριο του 2019 το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, επισημάναμε ότι αν η δημοτική αρχή ήθελε να σπάσει αβγά και να βελτιώσει πράγματι τη βιωσιμότητα του προσφυγικού συνοικισμού και της πόλης ολόκληρης, θα όφειλε να ανατρέψει την ισχύουσα καταστρατήγηση της απαγόρευσης στάθμευσης επί της λεωφόρου Δεκελείας, χωροθετώντας εκεί τον ποδηλατόδρομό της. Έτσι θα έβαζε στην πράξη ένα εμπόδιο στους οδηγούς που παρκάρουν έξω απ’ το μαγαζί που θέλουν να πιουν το καφεδάκι τους, και θα βελτίωνε την κατάσταση της κυκλοφορίας στη Δεκελείας. Ταυτοχρόνως θα έδινε κι ένα μήνυμα για τη θέση του ιδιωτικού αυτοκινήτου σε μια πόλη που ήδη δέχεται και προβλέπεται να δεχτεί μεγαλύτερη υπερτοπική κίνηση.

Η δημοτική αρχή και οι “αριστεροί ριζοσπάστες” (μη σου πω και πρώην αναρχικοί) μηχανικοί που τη συμβουλεύουν, απάντησαν στην πράξη στο σχόλιό μας αυτό και επιβεβαίωσαν την κριτική μας με την πρότασή τους για το νέο σύστημα “ελεγχόμενης στάθμευσης” για μόνιμους κατοίκους. Το νέο σύστημα επιτρέπει την ελεύθερη στάθμευση επί της Δεκελείας, της Βρυούλων κλπ. όχι μόνο στους κατοίκους, αλλά και στους επισκέπτες της πόλης. Οι άνθρωποι έκαναν ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που προτείναμε: πρότειναν τη θεσμοθέτηση της υπάρχουσας αυθαιρεσίας, λέγοντάς μας εν ολίγοις ότι το παρκάρισμα στη Δεκελείας δεν είναι αδυναμία εφαρμογής των ισχυουσών διατάξεων από τις δημοτικές υπηρεσίες, αλλά δημοτική πολιτική, “αριστερή και ριζοσπαστική”, μάλιστα, και προς όφελος των μόνιμων κατοίκων!

Έχουμε ξαναγράψει ότι ο “διάλογος” που προηγήθηκε της εισαγωγής του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν προσχηματικός, όπως μας έχει συνηθίσει η Δύναμη Πολιτών του Αριστείδη Βασιλόπουλου: η δημοτική αρχή δεν έδωσε στη δημοσιότητα την πρότασή της για τη στάθμευση, ούτε πριν ούτε μετά την απόσυρση του θέματος από την προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε και τώρα, ούτε επιχείρησε νωρίτερα κάποια διάδοση των σκέψεων της για το τι θα συμβεί στον προσφυγικό συνοικισμό – ούτε ένα πληροφοριακό έντυπο δε φιλοτιμήθηκε να μοιράσει πόρτα-πόρτα στους κατοίκους που επηρεάζονται άμεσα απ’ τις σχετικές αποφάσεις, πόσο μάλλον να τους ρωτήσει τι λένε σε κάποια συμμετοχική διαδικασία. (Ειρήσθω εν παρόδω, το πρακτικό της “δημόσιας διαβούλευσης” για το ζήτημα δείχνει και την κρίση εκπροσώπησης που υφίσταται στην πόλη μας).

Είναι προφανές ότι ο Αριστείδης Βασιλόπουλος εξειδικεύτηκε στα χρόνια της θητείας του στο να αντιστρέφει το νόημα των λέξεων – το σχέδιο “ελεγχόμενης στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους” είναι στην πραγματικότητα ένα Σχέδιο Ανεξέλεγκτης Στάθμευσης Παροδικών Επισκεπτών (ΣΑΣΠΕνς, θα το λέμε, για να ακούγεται πιο χαριτωμένο). Το ΣΑΣΠΕνς θεσμοποιεί την τρέχουσα αντικοινωνική αυθαιρεσία πολλών οδηγών και εξυπηρετεί τους μαγαζάτορες της εστίασης στο κέντρο της πόλης, μετατρέποντας σε επίσημο πάρκινγκ των καταστημάτων εστίασης όλους σχεδόν τους δρόμους του συνοικισμού, εις βάρος των μονίμων κατοίκων. Γι’ αυτό, εξάλλου, και ο εκπρόσωπος των καταστημάτων εστίασης στη “δημόσια διαβούλευση” υπερψήφισε το σχέδιο.

Κάνοντας συζήτηση για τη στάθμευση στη Νέα Φιλαδέλφεια, είναι αδύνατο να μη θυμηθεί κανείς το επιχείρημα της πλευράς των επιχειρηματικών συμφερόντων με το μανδύα της ΑΕΚ έναντι της συχνά διατυπωμένης (και απ’ τη Δύναμη Πολιτών) άποψης ότι το γήπεδο θα επιδεινώσει μια ήδη επιβαρυμένη κατάσταση στην πόλη: “Μα θα τους λέμε να έρχονται με τον ηλεκτρικό, η απουσία θέσεων στάθμευσης είναι αντικίνητρο για τη χρήση των ΙΧ για να πάει κανείς στο γήπεδο”, έλεγε περίπου ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, όποτε χρειάστηκε να πει κάτι γύρω απ’ αυτό το ζήτημα.

Άλλο βέβαια τα όσα έλεγε στον κοσμάκη ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, κι άλλο τα όσα γράφονταν στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όπως εγκρίθηκε – κι εκεί διαβάζουμε ότι “(…) θα μπορούσε (…) σε εύλογη απόσταση από το [γήπεδο], να εξυπηρετηθεί σε ελεύθερες θέσεις στο οδικό δίκτυο η στάθμευση ενός αριθμού της τάξης των 450 οχημάτων”.

Έρχεται λοιπόν τώρα ο Αριστείδης Βασιλόπουλος, ως ο καλύτερος υποστηρικτής των σχεδιασμών των μικρών και μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και λέει: “Ελάτε με το αμάξι σας παιδιά, κανείς δε θα σας γράψει, ενώ θα σας δώσουμε τζάμπα τη χρήση του δρόμου…”. Ο Βασιλόπουλος βγήκε δεξιότερα κι απ’ τον Βούρο, που υπόσχεται διαπραγματεύσεις για τη χρήση του ανύπαρκτου πάρκινγκ του γηπέδου απ’ τους κατοίκους τις μέρες που δεν έχει αγώνες. Δε σας θυμίζει, εκεί στο δημαρχείο, η διατύπωση της ΜΠΕ εκείνο που θεσπίζετε με το ΣΑΣΠΕνς;

Θα θυμίσουμε εδώ ένα αριθμητικό στοιχείο που είχε αναφερθεί παλιότερα με άλλη αφορμή στο Δημοτικό Συμβούλιο: κάθε Παρασκευή και Σάββατο εκτιμάται ότι επισκέπτονται την πόλη για διασκέδαση 15.000 άτομα. Αυτές οι 15.000 συνωστίζονται σε μια έκταση 25 στρεμμάτων (τόσο περίπου είναι το άθροισμα της πλατείας Πατριάρχου, του πεζοδρόμου της Σάρδεων και του πόλου με τα καταστήματα εστίασης κατά μήκος της Δεκελείας από το ύψος της Εθνικής Τράπεζας ως το ΠΠΙΕΔ). Αν υποθέσουμε ότι όλοι πήγαιναν σε ένα μέρος, σε ένα γήπεδο για παράδειγμα, αυτό το μέρος θα είχε υποχρέωση να εξασφαλίσει τουλάχιστον 1250 θέσεις στάθμευσης, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 111/04 περί απαιτουμένου αριθμού θέσεων. Όταν όμως ο κόσμος αυτός έρχεται για νυχτερινή διασκέδαση, η δημοτική αρχή που υποτίθεται πως επιθυμεί … βιώσιμη κινητικότητα, λέει απλώς “Περάστε, θα έχει ΣΑΣΠΕνς”.

ΥΓ. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης υπέρ της παρουσίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Η παράταξη του Κομμουνιστικού Κόμματος στηρίζει επομένως τη Νέα Φιλαδέλφεια-διασκεδασούπολη. Με τις υγείες μας.

π.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.