Και πάλι για το «Χαμπέρι», μια άλλη εφημερίδα στην Νέα Φιλαδέλφεια

Στο Φυλλάδιο 66-67 του «Κόσμου της Ν. Φιλαδέλφειας» είχα γράψει για το «Χαμπέρι», χαιρετίζοντας την έκδοσή του – τίτλος του γραφτού μου εκείνου «Πήρατε χαμπάρι το Χαμπέρι;».

Ήταν Ιούλιος 2013, είχαν μέχρι τότε κυκλοφορήσει 2 φύλλα, ένα τον Μάιο μετά τον γιορτασμό της Πρωτομαγιάς και ένα στις αρχές Ιουλίου – έκτοτε κυκλοφόρησαν 3 ακόμη φύλλα: ένα τον Οκτώβριο του 2013, ένα τον Δεκέμβριο του ίδιου φυσικά χρόνου και πριν λίγες μέρες (Φεβρουάριος του 2014) το τελευταίο, πέμπτο στη σειρά.

Δεν άλλαξε η γνώμη μου – θετική για το «Χαμπέρι» – για την αισθητική του, την δομή του, το περιεχόμενό του «που πατά στην γνώση της ιστορίας της πόλης μας και της σημερινής της κατάστασης, με «ανοίγματα» στα συμβαίνοντα στην Ελλάδα και στον Κόσμο, έχοντας στήριγμά της και μια πλούσια και σοβαρή πνευματική, κοινωνική και πολιτική δραστηριότητα μιας συλλογικότητας που έχουν συγκροτήσει συμπολίτες μας, οι οποίοι έχουν πάρει μερικά πράγματα της ζωής στα χέρια τους, διαμορφώνοντάς τα οι ίδιοι με τις δικές τους προσπάθειες, με την δική τους χρήσιμη κοινωνικά εργασία» – όπως σημείωνα τον Ιούλιο του 2013.

Η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη, η πείνα, η διαφθορά, το Δάσος, το Γήπεδο της ΑΕΚ, η τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, οι άστεγοι, οι καφετέριες τα μπαρ και τα φαγάδικα, η πολύμορφη και πλούσια δραστηριότητα της «Στρούγκας» (Δεκελείας και Επταλόφου γωνία), ήταν τα θέματα που κατέγραψε μέχρι τώρα το «Χαμπέρι» – μα όχι μόνο: στις σελίδες του συναντάς και κείμενα που αναφέρονται στις εισβολές των δυνάμεων ασφαλείας σε σπίτια πολιτών, στο «πρωτογενές πλεόνασμα», στην «Ελληνικός Χρυσός» σε σχέση με τον αθλητισμό, στον Γάλλο ποιητή Πωλ Ελυάρ, στις μαθητικές καταλήψεις 1990-1991, στο ζήτημα της βίας, στην «αντιμετώπιση» της Χρυσής Αυγής, στους αντάρτες πόλης στην Αθήνα της Κατοχής, στην εγκατάσταση των πρώτων προσφύγων στα σπίτια του Συνοικισμού το 1927, στην «χρυσή» επένδυση της Χαλκιδικής, στις γυναίκες στην Παρισινή Κομμούνα, στο ποδόσφαιρο σε σχέση με την πολιτική, κά. Στο «Χαμπέρι» και η στήλη «Ειδήσεις απ’ τον Υπόλοιπο Κόσμο».

Λίγο περισσότερο θα ήθελα να σταθώ σ’ αυτό που σημείωσα ως πολύμορφη και πλούσια δραστηριότητα της «Στρούγκας», να καταγράψω δηλαδή τι περιλαμβάνει – έχουμε και λέμε λοιπόν: κινηματογραφικές προβολές, θεατρικές παραστάσεις, παραστάσεις κουκλοθεάτρου, συναυλίες, συζητήσεις, αναγνώσματα (διαβά-ζουμε), συλλογικές κουζίνες,παιδικά εργαστήρια, χαριστικά-ανταλλακτικά παζάρια, εβδομαδιαίες συνελεύσεις, κά. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το «Χαμπέρι» συντάσσεται από ομάδα εργασίας της συνέλευσης της «Στρούγκας».

Ξεχωριστά θα ήθελα να σημειώσω ότι πραγματοποιήθηκε στην «Στρούγκα» (14.12.2013) ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Άλσος Ν. Φιλαδέλφειας: Χθες, σήμερα, αύριο» – αλλά και ότι είχε κυκλοφορήσει προηγουμένως το «Χαμπέρι» με άρθρο ειδικού επιστημονικού συνεργάτη, αλλά και σχετικό κείμενο στην μόνιμη στήλη «Στιγμές από την Ιστορία της Ν. Φιλαδέλφειας» (βλ. Φύλλο 4, Δεκέμβριος 2013).

Την άποψη που διατύπωσα τον Ιούλιο του 2013 ότι «το «Χαμπέρι» εκφράζει νέες, ζωντανές, ανερχόμενες δυνάμεις της Νέας Φιλαδέλφειας» την επιβεβαιώνω και σήμερα – χαιρετίζω άλλη μια φορά το «Χαμπέρι» και εύχομαι πάλι ανοδική την πορεία του, διαρκή την βελτίωσή του, καθώς και την μακροημέρευσή του επί καλώ.

Κώστας Π. Παντελόγλου

Αφήστε μια απάντηση