Η αφασία των υποψηφίων δημάρχων για το ζήτημα του μετρό στη Νέα Φιλαδέλφεια

Όταν το καλοκαίρι του 2018 μεταφέραμε πρώτοι στην τοπική ενημέρωση την πληροφορία για τη χωροθέτηση σταθμού της γραμμής 4 του μετρό στην πλατεία Πατριάρχου, δεχτήκαμε εξ αριστερών, δήθεν, κριτική από διάφορους επώνυμους κι ανώνυμους που συνοψιζόταν στη θέση ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των λαϊκών στρωμάτων. Ορισμένοι μάς έψεξαν διότι, όπως έγραψαν ειρωνικά, “με το μετρό μετακινείται η πλουτοκρατία”. Η δημοτική αρχή, με τη γνωστή της πολιτικάντικη ετοιμότητα και υποστηρίζοντας εν ολίγοις ότι το μετρό είναι λαϊκή κατάκτηση, υποστήριξε μέσω του παραδημοτικού “Πολίτη” ότι το σχέδιο της χωροθέτησης του σταθμού στην Πατριάρχου υπήρξε δική της πρόταση, κι άρα και δική της κατάκτηση.

Προβληματιστήκαμε τότε για το αν θα έπρεπε να απαντήσουμε με κάποιο τρόπο, αλλά εφαρμόσαμε την πάγια πρακτική μας να μην ξαναγράφουμε κάτι που έχει γράψει εύστοχα κάποιος άλλος. Αυτός ο άλλος, σ’ αυτή την περίπτωση, ήταν ο πιο ευέλικτος λογιστής της πόλης, που έγραψε στην υβριδική “Φιλαηδόνα” του:

“Η αναγγελία διέλευσης της γραμμής από την πόλη, αναμένεται να εκτοξεύσει άμεσα τις αξίες των ακινήτων στην ευρύτερη περιοχή. Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα οι κάτοικοι της Νέας Φιλαδέλφειας και της κεντρικής Νέας Χαλκηδόνας χρειάζεται να διανύσουν σημαντική απόσταση για να προσεγγίσουν του σταθμούς του Περισσού και των Άνω Πατησιών του ΗΣΑΠ. Με την λειτουργία της γραμμής, σε λίγα χρόνια, αναμένεται κατακόρυφη αύξηση στις μισθώσεις ακινήτων, όπως παρατηρήθηκε στο παρελθόν σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις. Ακόμα και στις μισθώσεις μέσω της πλατφόρμας airbnb, πρώτη επιλογή των ενδιαφερομένων παγκοσμίως, είναι η γρήγορη πρόσβαση σε σταθμούς metro”.

Πώς να αρνηθεί κανείς, ειδικά μάλιστα αριστερός, την ευστοχία της παρατήρησης του Νίκου Παπανικολάου; Και πώς να μην προσθέσει σ’ αυτήν ότι τα δισεκατομμύρια της κατασκευής ενός τέτοιου έργου τα πληρώνουν τα λαϊκά στρώματα στις εκάστοτε Siemens της καρδιάς μας, ενώ τα άμεσα κι έμμεσα κέρδη απ’ τη λειτουργία του συνιστούν έναν μηχανισμό αναδιανομής των διαθέσιμων αστικών πόρων (οικονομικών, χωρικών, οικοδομικών κλπ) προς τα πάνω, που στις περισσότερες περιπτώσεις αυξάνουν το κόστος ζωής;

Απ’ το καλοκαίρι του 2018, έχουν περάσει αρκετοί μήνες. Σε λιγότερες από 120 ημέρες θα βρισκόμαστε στις κάλπες των δημοτικών εκλογών. Δεν έχουμε δει ακόμη να εμφανίζεται εκλογικό πρόγραμμα κανενός δημοτικού συνδυασμού κι ομολογουμένως δεν περιμένουμε τα προγράμματα που ενδεχομένως εμφανιστούν να έχουν κάποια σοβαρή επεξεργασία.

Αλλά εδώ μιλάμε για αφασία: δεν υπάρχει κανείς υποψήφιος δήμαρχος, κανένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος που να έχει να πει μια κουβέντα για αυτό το καίριας σημασίας ζήτημα για την πόλη μας. Και θα τους εμπιστευτούμε;

π.

1 Comment

  • Έχει πιει Γρετζελιας και σε εμένα και σε άλλους ότι το πρώτο που θα κάνει είναι η βύθιση της Φωκων και άλλων δρόμων της πόλης μας. Σημαδέψουν τρομάξει όλα αυτά. Έλεος.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.