Image

Και να θες ν’ αγιάσεις…

Η Δύναμη Πολιτών εκδίδει δελτίο τύπου επειδή της ξέφυγαν, λέει, οι αυξήσεις ορισμένων τελών του νεκροταφείου, όταν πέρασαν από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, κι ο αρμόδιος έμμισθος αντιδήμαρχος Τάφας απαντάει με σεντόνι όπου πετάει την μπάλα στην κερκίδα.

Ο έμμισθος Τάφας μάς λέει κάτω-κάτω στην απάντησή του (αφού θα έχουν κουραστεί όσοι μπουν στον κόπο να τη διαβάσουν), μέρος του πραγματικού προβλήματος: Ψηφίστηκε ένας νόμος τον Οκτώβριο (Ν. 4735/20, άρθρο 56), που μεταφέρει τα έσοδα θρησκευτικών υπηρεσιών του κοιμητηρίου στη Μητρόπολη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας (ο Γαβριήλ είναι πάντα κερδισμένος σε σχέση με τον ΔΝΦ-ΝΧ, γι’ αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία). Αυτός ο νόμος φέρνει σοβαρή μείωση στα έσοδα του κοιμητηρίου: 143.000 ευρώ, σύμφωνα με τον πίνακα που δίνει στην απάντησή του ο έμμισθος Τάφας, που έπρεπε, βεβαίως, να λύσει τον γρίφο κατά τη σύνταξη του προϋπολογισμού του 2021. Πώς τον έλυσε; Πάντως δεν παραιτήθηκε από την αμοιβή του για να γλιτώσουμε καμιά τριανταριά χιλιάδες ευρώ μικτά. Προτίμησε να αυξήσει κάποια τέλη και να κάνει untaxable δημιουργική λογιστική, ώστε να ρεφάρει κάπως τη χασούρα.

Και πότε το έκανε; Μα όταν κατέβασε το σχέδιο του προϋπολογισμού στην οικονομική επιτροπή (που δεν είχε ξεφύγει από τη Δύναμη Πολιτών) και μετά στο δημοτικό συμβούλιο (εκείνο που ο Γιώργος Ανεμογιάννης πήρε τα σώβρακα του έμμισθου Τάφα, σύμφωνα με ένα αφήγημα που κυκλοφόρησε στα σόσιαλ μίντια). Στο σχέδιο Τάφα διαβάζουμε:


Για όποιον ο πίνακας πέφτει βαρύς, να πούμε ότι εδώ αποτυπώνεται η μείωση όχι μόνο των 143.000 ευρώ υπέρ της μητρόπολης, την οποία αποκάλυψε παρεμπιπτόντως στην κοινή γνώμη ο έμμισθος Τάφας, αλλά και άλλων 95.000 ευρώ, σύνολο 238.000, μεταξύ του προϋπολογισμού του 2020 και του προϋπολογισμού του 2021 από … αναδουλειές, παρά την κατάργηση της έκπτωσης των κατοίκων. Κι αποτυπώνονται και σημαντικές απορίες: τι γίνεται με εκείνα τα δικαιώματα “αφής καντηλίων”, ας πούμε, των δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε δύο διαφορετικούς κωδικούς; Προς τι η τρύπα στις εκτιμήσεις εισπράξης του 2020; Πώς προκύπτει η αύξηση κατά 20.000 του κονδυλίου του … παραφινελαίου για το 2021; Υπάρχει κάποια συμφωνία με τον μητροπολίτη Γαβριήλ να εισπράττει μεν εκείνος το τέλος, αλλά να ανάβει άλλος τα καντήλια με έμμεση πληρωμή; Αυτή γιατί δεν έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο;

Ο έμμισθος Τάφας στο σχέδιο προϋπολογισμού του κρύβει τη σημαντική διαφορά σε τρία κυρίως σημεία, αν συγκρίνουμε τους δύο προϋπολογισμούς και με τις εκτιμήσεις των εισπράξεων του 2020: πρώτον, ανάβει το καντήλι (ή το σβήνει, όπως το πάρει κανείς), δεύτερον, μοιράζει τη διαφορά μεταξύ προϋπολογιζόμενου και εκτιμώμενου εσόδου από τις παρατάσεις χρόνου ταφής (-43.000 ή +105.000;) και τρίτον αυξάνει τα έσοδα του ψυγείου κατά 34.000 ευρώ. Να ‘το, κύριοι της Δύναμης Πολιτών, το κονδύλι που ψάχνετε στο δελτίο τύπου σας.

Αυτό το σχέδιο προϋπολογισμού του έμμισθου Τάφα, λέει, το έκανε φύλλο-φτερό η αντιπολίτευση, και κατάφερε να σχηματίσει και κοινή αντιπρόταση (κι όταν λέμε κοινή, εννοούμε κοινή: Βασιλόπουλος, Γρετζελιάς, Τομπούλογλου και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις). Οριακά δεν τα κατάφερε στην ψηφοφορία το μέτωπο της αντιπολίτευσης (βάρυνε το κύρος του Κόκου υπέρ της δημοτικής αρχής Βούρου-Κωνσταντινίδη), αλλά για τους κωδικούς των εσόδων δεν είχε εναλλακτικές προτάσεις (πέραν των όσων είχε βέβαια επιβάλλει με την απόφαση των ανταποδοτικών τελών). Τι έγινε ρε παιδιά, μήπως κάποιος μητροπολιτάνος εκ των εταίρων του μετώπου που ήταν παρών στην ΕΠΖ δεν μετέφερε το ζήτημα στους υπόλοιπους όταν έφτιαχναν την εναλλακτική ή σε εκείνη τη φάση δεν ήταν κατακριτέα από κανέναν η δημιουργική λογιστική του έμμισθου Τάφα επί των εσόδων;

Και ο έμμισθος Τάφας τι έχει να πει στην απάντησή του στο όψιμο δελτίο τύπου της Δύναμης Πολιτών; Ότι “ουσιαστικά οι μόνες αυξήσεις που γίνονται είναι κατά 11,11% στην ετήσια φύλαξη οστών σε οστεοκιβώτια (από 18€ σε 20€) και κατά 16,67% στο ημερήσιο δικαίωμα παραμονής νεκρών στο ψυγείο (από 30€ σε 35€), ενώ γίνεται μείωση κατά 9,09% στο δικαίωμα ταφής νηπίου”. Ωραία σύγκριση αυτή η τελευταία: τα λεφτά του ψυγείου είναι 134.000 ευρώ, ενώ τα λεφτά των ταφών νηπίων είναι … 100 ευρώ. Άσε που μια αύξηση 16,6% στην τιμή μονάδας του ψυγείου φαίνεται να δίνει αύξηση 34% στα συνολικά έσοδα του. Ποιο είναι το σχέδιο; Να καθυστερούν εσκεμμένα οι ταφές των νεκρών καναδυό μέρες για να ρεφάρουν τα οικονομικά του νεκροταφείου; Γιατί το να πεθαίνουμε περισσότερο το έχουν αποκλείσει οι μειώσεις στην πρόβλεψη δικαιωμάτων ενταφιασμού (και, à propos, η διαχείριση της πανδημίας από τον Μιχάλη τον Κουτσάκη και τον μητροπολίτη Γαβριήλ ως εκπρόσωπου του Θεού επί της γης)…

Τι καταλαβαίνουμε απ’ αυτόν τον τραγέλαφο, πέρα απ’ τον μηδενικό σεβασμό στους νεκρούς (στον οποίο ο έμμισθος Τάφας έχει παρελθόν, όπως δύσκολο να ξεχάσει κανείς); Ότι μηδενικός είναι ο σεβασμός και προς τους ζωντανούς: Ότι κάποιοι θεωρούν πως εσύ, Φιλαδελφειώτισσα και Χαλκηδονιώτη, εσύ, Χαλκηδονιώτισσα και Φιλαδελφειώτη είσαι μειωμένης αντιλήψεως, απλώς και μόνον επειδή έχουν κουραστεί τα αφτιά σου.

Είστε σίγουροι, αγαπητοί συμπολίτες ότι αξίζει να πληρώνεται αυτός ο αντιδήμαρχος για τις υπηρεσίες του; Και είναι πραγματική αντιπολίτευση η ανακοίνωση της Δύναμης Πολιτών, που σφυρίζει καταρχήν αδιάφορα για τη μεταφορά εσόδων του δήμου προς τη μητρόπολη και δεν αποκαλύπτει την όλη αλήθεια;

Αν το θέμα αυτό φτάσει στο δημοτικό συμβούλιο, βάσει της προαναγγελθείσης πρωτοβουλίας της Δύναμης Πολιτών, οι πολίτες και κάτοικοι αυτής της πόλης έχουν μια στοιχειώδη απαίτηση: να γίνουν λιανά τα νούμερα των εσόδων και των εξόδων του κοιμητηρίου, που οι ιθύνοντες νομίζουν ότι μπορούν να κρύβουν μέσα στα πολυσέλιδα copy-paste έγγραφα τα οποία, κατά τ’ άλλα, δημοσιεύονται στη “Διαύγεια”.

ΥΓ1. Κουίζ 1: πότε άλλαξε τελευταία φορά ιδιοκτησιακή κατάσταση έκταση εντός του δημοτικού κοιμητηρίου και υπέρ τίνος;

ΥΓ2. Κουίζ 2: Θέλετε να μιλήσουμε και για τα ενοίκια των χώρων του κοιμητηρίου;

ΥΓ3, άσχετο: Το άρθρο του 39 του Ν. 4735/20 αναστέλλει τη δικηγορική ιδιότητα της κ. Πλάτανου, που πρόσφατα ορίστηκε ως έμμισθη σύμβουλος του δημάρχου. Ελπίζουμε η κ. Πλάτανου να μην ασκεί ενεργή δικηγορία αυτόν τον καιρό.

π.