Δυο λόγια για τον Πολιτικό Μηχανικό Αντώνιο Κ. Μάτσα

Μία από τις 16 ατμομηχανές του Γαλλοελληνικού Σιδηροδρόμου Θράκης. Πηγή: Wikipedia

Ο Αντώνιος Κ. Μάτσας (1871-1950), γιος του Γυμνασιάρχη Σύρου Κωνσταντίνου Ζ. Μάτσα σπούδασε στη Γάνδη με τη βοήθεια του θείου του Αντωνίου Ζ. Μάτσα. Παντρεύτηκε την κόρη του Αθηναίου κτηματία Αλέξανδρου Καμπά, Θεοδώρα. Εργάστηκε στην κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου, σε λιμενικά έργα, ανέλαβε διευθυντής μεταλλείων, υπήρξε διευθυντής των ΣΠΑΠ και ΣΕΚ έως το 1927. Έκτοτε εργάστηκε ως αντιπρόσωπος ξένων οίκων και σύμβουλος του Γαλλοελληνικού σιδηροδρόμου Θράκης. Διετέλεσε βουλευτής Μήλου το 1906 και Υπουργός Συγκοινωνιών το 1923. Μέλος του Ανώτατου Συγκοινωνιακού Συμβουλίου το 1934, είχε δημοσιεύσει για το ζήτημα των Σιδηροδρόμων τα ακόλουθα:

  • Το Κράτος και οι Σιδηρόδρομοι εν Ελλάδι, Αθήνα 1922
  • “Το πρόβλημα της συνδέσεως της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας-Κοζάνης”, Τεχνικά Χρονικά, τεύχος 8 (15.4.1932), σελ. 405-419.
  • “Η κατάστασις των Σιδηροδρόμων εν Ελλάδι – Τα ληπτέα μέτρα”, Τεχνικά Χρονικά, τεύχος 16 (15.8.1932), σελ. 800-818.
  • “Επί των συμφωνιών Λονδίνου. ΙΙΙ. Γνωμοδότησις του Αντ. Μάτσα ως μέλους της επιτροπής του Ανωτάτου Συγκοινωνιακού Συμβουλίου προς τον κ. Επί της Συγκοινωνίας Υπουργόν”, Τεχνικά Χρονικά, τεύχος 61 (1.7.1934), σελ. 586-592.

Τα παραπάνω άντλησα από μελέτη της Λήδας Παπαστεφανάκη με τίτλο “Οι Μηχανικοί στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου”, που δημοσιεύθηκε στον Μνήμονα της Εταιρείας Μελέτης Νέου Ελληνισμού, τόμος 35, 2016, σελ. 233-264.

Η Λήδα Παπαστεφανάκη για τα παραπάνω παραπέμπει στην Τεχνική Επετηρίδα, την οποία επιμελήθηκε ο Νίκος Κιτσίκης και εξέδωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο το 1934, και τη “Βάση Δεδομένων Μηχανικών Τεχνικού Επιμελητηρίου 1934-1950”, αλλά και στο Αρχείο Βοβολίνη.

Κώστας Π. Παντελόγλου

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.