Τα αυτοκίνητα θα καταπιούν τη Νέα Φιλαδέλφεια

Η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη κάνει άλλο ένα βήμα χειροτέρευσης των όρων της ζωής των κατοίκων της πόλης, δηλαδή μεταξύ άλλων και των ψηφοφόρων της. Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της προσεχούς Τρίτης 6/4/2021, έρχεται άλλη μια φέτα απ’ το σαλάμι της καταστροφής: η κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στη θέση του Πάρκου Μικρασιατών.

Το κόστος μόνο της μελέτης για το πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών είναι 916.055,69 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και από αυτά τα χρήματα τα 500.000 θα διεκδικηθούν, λέει, από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», ενώ τα υπόλοιπα 416.055,69 θα καλυφθούν από τον δημοτικό προϋπολογισμό. Προσοχή: μόνο της μελέτης! Προφανώς, το ίδιο το έργο του πάρκινγκ θα  κοστίσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος, που βγαίνει απ’ τις δικές μας τσέπες. Αλλά για ποιο έργο ακριβώς προκύπτει αυτός ο χορός εκατομμυρίων; Σε τι θα ωφεληθούν οι πολίτες της πόλης που θα το πληρώσουν;

Η εισήγηση του θέματος, με την υπογραφή του έμμισθου αντιδημάρχου ειδικών καθηκόντων Σωτήρη Κοσκολέτου, λέει τα εξής ολίγα:

«Η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης επιβάλλεται λόγω του αυξημένου προβλήματος στάθμευσης που υπάρχει στην περιοχή. Λόγω μη ύπαρξης ελεύθερων χώρων στην περιοχή, η οποία είναι πυκνοκατοικημένη, η επιλογή που υπάρχει για τη λύση των σοβαρών προβλημάτων στάθμευσης είναι η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης. Τα οφέλη από την κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης σχετίζονται τόσο με τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην περιοχή όσο και με την αισθητική υποβάθμιση που θα επέφερε μια υπέργεια
κατασκευή χώρου στάθμευσης. Σημαντική θα είναι και η αναβάθμιση της περιοχής μέσω της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης που θα επιτευχθεί με αποτέλεσμα τη μειωμένη περιβαλλοντική όχληση (μειωμένα επίπεδα θορύβου, μείωση της εκπομπής CO2 κλπ). […]

Τα οφέλη που θα αποκομίσει ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας προκύπτουν σωρευτικά, από την ορθολογικότερη χρήση των θέσεων στάθμευσης στην περιοχή, από την ασφαλή κυκλοφορία πεζών και ατόμων με ειδικές ανάγκες, από την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων πεζών, από την υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας, από την ενίσχυση των δράσεων ψυχαγωγίας, αναψυχής και περιπάτου, από την εξισορρόπηση των κοινωνικοοικονομικών δραστηριοτήτων και τέλος από την βελτίωση της αειφόρου ανάπτυξης και ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής. […]

Για τους παραπάνω αδιαμφισβήτητους λόγους, τεκμαίρεται η σκοπιμότητα των μελετών, κατά συνέπεια ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας θα πρέπει άμεσα να αποφασίσει να προχωρήσει στις διαδικασίες υλοποίησής τους».

Με αυτές τις λίγες παντελώς αβάσιμες και ατεκμηρίωτες αράδες του Σωτήρη Κοσκολέτου (που φαίνεται πως ως εκεί φτάνει ως επαγγελματίας μηχανικός), η Οικονομική Επιτροπή, της οποίας τον έλεγχο έχει η δημοτική αρχή, θα αποφασίσει ότι μας χρειάζεται υπόγειο πάρκινγκ στο πάρκο, για το οποίο θα πληρώσουμε εκατομμύρια…

Άλλη τεκμηρίωση δεν υφίσταται. Η εισήγηση δεν γράφει ούτε καν πόσες θέσεις προβλέπεται να έχει αυτό το πάρκινγκ, ενώ ταυτόχρονα είναι σε θέση να γνωρίζει το εκτιμώμενο κόστος της μελέτης μέχρι το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Στην εισήγηση αναφέρεται μια μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών (46/2021), η οποία δεν κοινοποιήθηκε στα μέλη της επιτροπής, αντίθετα με αυτό που απαιτεί ο νόμος και αντίθετα με την πρακτική της διοίκησης Βούρου-Κωνσταντινίδη σε προηγούμενες περιπτώσεις, όπου κοινοποιούσε και τις μελέτες, όχι μόνο τα διαβιβαστικά έγγραφα. Τι ακριβώς θέλει η δημοτική αρχή να κρύψει από τα μέλη της επιτροπής;

Θα προσεγγίσουμε αναλυτικότερα την ουσία του γιατί δεν πρέπει να κατασκευαστεί πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών σε επόμενα άρθρα, αποδομώντας μεταξύ άλλων έναν-έναν τους ισχυρισμούς του Κοσκολέτου και αυτών που τον έβαλαν να φέρει το θέμα, αλλά ας σημειώσουμε εδώ ορισμένους βασικούς λόγους για τους οποίους η δημοτική αρχή πρέπει να αποσύρει τώρα αυτό το εγκάθετο σχέδιο:

  • Το Πάρκο Μικρασιατών είναι χώρος πρασίνου εντός του προσφυγικού συνοικισμού. Στον προσφυγικό συνοικισμό απαγορεύεται η κατασκευή πάρκινγκ από το ΠΔ του 2001, ενώ στους χώρους πρασίνου απαγορεύεται από τον νόμο η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης.
  • Το πάρκινγκ δεν υπάρχει στην κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου όπως ισχύει.
  • Δεν έχουν ληφθεί υπόψη προηγούμενες αποφάσεις του δήμου σε σχέση με την κυκλοφορία, τη στάθμευση και άλλα συναφή ζητήματα.
  • Δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση των κατοίκων, καμία απόπειρα συζήτησης, καμία διαβούλευση μέσω των θεσμοθετημένων οργάνων.
  • Το πρόγραμμα της παράταξης Βούρου δεν ανέφερε κάτι σχετικό με πάρκινγκ, εκτός της φράσης «Διεκδικούμε την εκμετάλλευση του πάρκινγκ του γηπέδου της ΑΕΚ προς όφελος των δημοτών». Το πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών συνιστά ανατροπή του προγράμματος της δημοτικής αρχής.

Η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη επιδιώκει να αυθαιρετήσει με λεφτά που παίρνει από τις δικές μας τσέπες, χρησιμοποιώντας το γεγονός ότι ελέγχει τη σύνθεση της Οικονομικής Επιτροπής. Θέλει τα πολιτικά όργανα του δήμου να εγκρίνουν ένα έργο που ήδη απαγορεύει ο νόμος.

Αλλά ακόμη κι αν αγνοούσαμε το … θεματάκι της νομιμότητας, θεωρώντας ότι κάποιο γρανάζι της κρατικής μηχανής ετοιμάζεται να καταργήσει το Προεδρικό Διάταγμα της προστασίας του συνοικισμού από το 2001 (επί δημαρχίας Παντελή Γρετζελιά) και αυτή η πρόθεση της δημοτικής αρχής προκαλεί σοβαρή ανατροπή της ζωής των κατοίκων και δεν πρέπει να προχωρήσει χωρίς συζήτηση.

Στο βαθμό που μας αφορά, ο «Κόσμος της Ν. Φιλαδέλφειας» θα κάνει αυτό που του αναλογεί τις επόμενες ημέρες. Βεβαίως η δική μας είναι μία μόνο άποψη. Είναι υποχρέωση των δημοτικών παρατάξεων, των κοινωνικών φορέων και των κατοίκων της πόλης να τοποθετηθούν αναλυτικά επί του θέματος και των πτυχών του.

Αλλά για να συμβεί αυτό επαρκώς, πρέπει πρώτα να τηρηθεί η κατά νόμον υποχρέωση της δημοτικής αρχής να δώσει στη δημοσιότητα λεπτομερείς πληροφορίες για τις προθέσεις της. Αλλιώς για άλλη μια φορά οι Βούρος-Κωνσταντινίδης θα επιχειρήσουν να ασκήσουν ελέω Θεού πολιτική, με διάκονο τον Κοσκολέτο. Καμία σχέση ούτε με νομιμότητα ούτε με δημοκρατία, δηλαδή. Μπράβο Τάσο.

Μια πρώτη διόρθωση της στάσης της διοίκησης, θα ήταν να δώσει στη δημοσιότητα την μελέτη 46/2021 της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, με την υπογραφή της διευθύντριάς της Ελένης Σγουράκη.

π.

1 Comment

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.