Image

Ποιο γήπεδο;

Ένα απ’ τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όσοι προσπαθούμε να μιλήσουμε γύρω απ’ το σχέδιο Μελισσανίδη για τη Νέα Φιλαδέλφεια, είναι ότι εκείνοι που έχουν αναλάβει να “πουλάνε” τον όποιο λόγο των επιχειρηματικών συμφερόντων, σπανίως ελέγχονται (δημοσίως τουλάχιστον) απ’ όσους σκέφτονται “μόνο ΑΕΚ” κι οι οποίοι προσεγγίζουν το πρόβλημα με όρους πίστης.

Βεβαίως όσοι έχουν λίγο μυαλό και λίγη μνήμη καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά, ακόμη κι αν δεν το λένε δημόσια, και για την τεκμηρίωση αυτής της άποψης αρκεί κανείς να κοιτάξει κανείς όχι ό,τι έχουμε γράψει εμείς, αλλά τα πρωτοσέλιδα της “Ώρας των (πρώην για) Σπορ” των τελευταίων τεσσάρων σχεδόν χρόνων. Είναι ν’ απορείς ποιος είναι αυτός που τα διαλέγει, αν έχει καθόλου μυαλό, τι μυαλό έχει και σε τι αποσκοπεί, αφού από μέρα σε μέρα τα πρωτοσέλιδα διαψεύδονται – απ’ την άλλη, στο βαθμό που αυτά τα πρωτοσέλιδα “περνάνε” στους αναγνώστες της εφημερίδας, έχει κι αυτός τα δίκια του, μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει! Θα ήταν πράγματι ενδιαφέρον να οργανωθεί μια έκθεση εξωφύλλων της εν λόγω εφημερίδας, κι επιφυλασσόμαστε για το μέλλον.

Η Κυριακή 12/3/2017 σημαδεύεται απ’ την “λαϊκή πρωτοβουλία” της συγκέντρωσης Μελισσανίδη. Μια που κανείς Μελισσανίδης δεν μπορεί να κάνει μόνος του συγκέντρωση, ας θυμίσουμε τι απαιτεί η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής που αποδέχτηκε τη δωρεά της μελέτης της υπογειοποίησης, η απόφαση δηλαδή που γίνεται σήμερα σημαία “νομιμότητας”. Τίποτε απ’ αυτά δεν περιλαμβάνεται στη λεγόμενη “έγκριση της προμελέτης” της υπογειοποίησης. Μ’ αυτά τα δεδομένα, μια που οι κινητοποιήσεις προσανατολίζονται προς όσους δεν παίρνουν αποφάσεις για το γήπεδο, μήπως θα ήταν πιο χρήσιμο να γίνουν στα γραφεία της εν λόγω εφημερίδας;

Στο αντικείµενο της µελέτης περιλαµβάνονται :
• Η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση των Έργων
• Αρχιτεκτονικές µελέτες σχεδιασµού του ελεύθερου χώρου που δηµιουργείται
• Στατικές µελέτες όλων των έργων
• Μελέτες ύδρευσης, αποχέτευσης και αντιπληµµυρικής προστασίας
• Μελέτες άρδευσης
• Συγκοινωνιακές µελέτες, µε τις συνδέσεις µε το υφιστάµενο οδικό δίκτυο, τους χώρους στάθµευσης και τα λοιπά τεχνικά έργα οδού.
• Κυκλοφοριακές µελέτες
• Μελέτες σήµανσης – ασφάλισης των τεχνικών έργων και της σήραγγας.
• Μηχανολογικές – ηλεκτροµηχανολογικές µελέτες για τον ελεύθερο χώρο, τη σήραγγα καθώς και τον αρχιτεκτονικό φωτισµό του.
• Φυτοτεχνικές µελέτες
• Προτάσεις σχεδιασµού ειδικών κατασκευών – τοπόσηµων µε διαδραστικό χαρακτήρα.
• Μελέτες για τα προσωρινά έργα προστασίας και διευθέτησης που θα απαιτηθούν κατά τις εργασίες κατασκευής.
• Τεύχη ∆ηµοπράτησης για το σύνολο των απαιτουµένων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου µε αναλυτικές προµετρήσεις ποσοτήτων, αναλυτικό τιµολόγιο εργασιών και αναλυτικό προϋπολογισµό σύµφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις περί ∆ηµοσίων Έργων Ν. 3669/2008.
Ε) Ως παραδοτέα της µελέτης νοούνται τα σχέδια και τα τεύχη των παραπάνω µελετών, βασική προϋπόθεση όλων αυτών είναι η Περιβαλλοντική Αδειοδότησή τους, που προβλέπονται από τις σχετικές προδιαγραφές της εφαρµοστέας νοµοθεσίας για κάθε κατηγορία και στάδιο µελέτης και θα εκπονηθούν χωρίς να καταβάλει καµία δαπάνη η Περιφέρεια Αττικής.

Χοντρικά, παιδιά, η ίδια η απόφαση που επικαλούνται εδώ και βδομάδες τα αεκόφρονα μέσα απαιτεί καμιά δεκαριά μελέτες που για την ώρα δεν υφίστανται, και καθεμιά απ’ αυτές να έχει πάρει ξεχωριστά περιβαλλοντική αδειοδότηση, κι αυτά με κόστος του Μελισσανίδη. Για κάθε μελέτη πρέπει να γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, πράγμα που σημαίνει ότι … αύριο περιμένουμε κάποιο θεαματικό πρωτοσέλιδο της “Ώρα των (πρώην για) Σπορ” που θα προστεθεί στα προς έκθεση πρωτοσέλιδα του παρελθόντος. Με τις υγείες μας!

η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου

π.