Ο Λένιν, ο Μαρξ και ο Δημήτρης Κουτσούμπας

koutsoumbasΣτην τηλεμαχία (debate) της Τετάρτης 9 Σεπτεμβρίου 2015 ο Δήμητρης Κουτσούμπας δέχτηκε από τη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα ερώτηση σχετικά με τη διόγκωση του κράτους, τη συμβολή και του ΚΚΕ σ’ αυτό, ερώτηση που περιείχε και αναφορά στο έργο του Λένιν “Κράτος και Επανάσταση” και του Μαρξ “Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη”.

Ήταν ένα ασύνηθες γεγονός αυτό: οι δημοσιογράφοι στις δεκαετίες της μεταπολίτευσης παίρνοντας συνεντεύξεις από τους τα πρώτα φέροντες στο ΚΚΕ δε θυμάμαι να έχουν συμπεριλάβει στις ερωτήσεις τους, να επικαλούνται στη συνομιλία μαζί τους μαρξιστική-λενινιστική βιβλιογραφία ή ακόμη και αποφάσεις κομματικών σωμάτων – στέκονται περισσότερο στην επιφάνεια των πραγμάτων.

Πώς αντιμετώπισε το γεγονός αυτό ο γενικός γραμματέας της κεντρικής επιτροπής του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας; Μάλλον σχετλιαστικά και ειρωνικά τη στιγμή της ερώτησης και περισσότερο στην ίδια κατεύθυνση μετά το τέλος της τηλεμαχίας (debate) όταν ρωτήθηκε σχετικά από τους δημοσιογράφους, προσθέτοντας μάλιστα ότι διαστρεβλώνουν τελευταία (!) τον Μάρξ και τον Λένιν, χωρίς να έχουν γνώση του μαρξισμού-λενινισμού “που πρεσβεύουμε εμείς”, και κοιτώντας το ρολόι του συμπλήρωσε πως δε θα συζητήσουμε τώρα για τον Μαρξ και τον Λένιν, είναι 12.30 (τη νύχτα)…

Τι κρίμα! Ο γενικός γραμματέας της κεντρικής επιτροπής κόμματος κομμουνιστικού και καλά, να αποφεύγει νάρθουν στο προσκήνιο, εν μέσω προεκλογικής μάλιστα περιόδου, ο Μαρξ και ο Λένιν, το ζείδωρο έργο τους, που ασφαλώς μπορεί να βοηθήσει με τη συζήτησή του, την κατανόησή του, την υιοθέτησή του, την ελληνική κοινωνία να εξέλθει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει μπλοκαριστεί, με ευθύνη και των τα πρώτα φερόντων στο ΚΚΕ και του “μαρξισμού-λενινισμού” που πρεσβεύουν.

Γνώμη μου είναι πως η δημοσιογραφία και η πολιτική ζωή της Ελλάδος, η κοινωνικοοικονομική και πνευματική ζωή της, πολλά θα είχαν να κερδίσουν από τη σπουδή των έργων των Μαρξ, Ένγκελς και Λένιν, και όσων εργάστηκαν και εργάζονται δημιουργικά στο έδαφος της κληρονομιάς τους…

Κώστας Π. Παντελόγλου

1 Comments Text