Image

ΜΠΕ Μελισσανίδη 9: Τι γίνεται με τις θέσεις στάθμευσης;

Τον Οκτώβριο του 2013, ο project manager της “Αγιά Σοφιάς” έλεγε στο Δημοτικό Συμβούλιο που ενέκρινε καταρχάς κατά πλειοψηφία το σχέδιο του γηπέδου Μελισσανίδη (βλ. απόφαση ΔΣ 156/2013, σελ. 9) :

… θα δηµιουργηθούν περίπου 1.200 υπαίθριες θέσεις στάθµευσης και 400 έως 500 υπόγειες.

Ωστόσο, το άρθρο 42 παράγραφος 4 του ΡΣΑ προβλέπει (ΦΕΚ Α 156/1-8-2014, σελ. 4937):

Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης των αυτοκινήτων oρίζεται συνολικά στις εκατόν ογδόντα θέσεις για την περιοχή που ρυθμίζεται με το παρόν και σε διακόσιες θέσεις στάθμευσης, οι οποίες πρέπει να βρίσκονται σε ιδιόκτητο ακίνητο, που να βρίσκεται εκτός των ορίων του άλσους και να μην απέχει από τις εξυπηρετούμενες εγκαταστάσεις πλέον των χιλίων μέτρων και οι οποίες θα πρέπει να έχουν εξασφαλιστεί κατά την έκδοση της άδειας λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων.

Στη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων (σελ. 15) διαβάζουμε τα εξής:

Οι χώροι στάθμευσης εξυπηρετούν 180 θέσεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Ν4277/2014. (…)  Ο χώρος στάθμευσης είναι ουσιαστικά ιδιωτικός, προσπελάσιμος μόνο σε διαπιστευμένους χρήστες. Πέραν των υπηρεσιακών κλπ οχημάτων, πρόσβαση τις 180 θέσεις στάθμευσης θα έχουν μόνο οχήματα μελών – συνδρομητών – κατόχων εισιτηρίων διαρκείας και μάλιστα της ανώτερης κατηγορίας τιμής (η κατηγορία η επονομαζόμενη και ως VIP).

Στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Μελισσανίδη (κεφ. 8, σελ. 63) υποστηρίζεται το εξής:

Οι διαθέσιμοι χώροι ελεύθερης στάθμευσης (εκτός οργανωμένου αστικού δικτύου) στην εγγύς περιοχή του έργου ανέρχονται σε περίπου 1.330 με βάση μη εξαντλητική καταγραφή που περιλαμβάνει τους μεγαλύτερους από τους ελεύθερους χώρους, είναι όμως χαρακτηριστικός της παρούσας τουλάχιστον διαθεσιμότητας σε ότι αφορά τη χωρητικότητα στάθμευσης.

Ποιοι είναι όμως αυτοί οι “χώροι στάθμευσης”, σε ποιον ανήκουν και πώς συνδέονται με την υποχρέωση του Μελισσανίδη για δημιουργία θέσεων στάθμευσης; Ο χάρτης και οι πίνακας που περιλαμβάνονται στη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων είναι αποκαλυπτικοί:

parking

  • Ρ1 Χώρος πέριξ εργοστάσιου «Μπριτάνια», 50 θέσεις
  • Ρ2 Χώρος πέριξ εργοστάσιου «Τεγόπουλου», 30 θέσεις
  • Ρ3 Γραμμικά επί των οδών Κηφισού και Σαγγάριου, «πίσω» από τη γραμμική ανάπτυξη γραφείων και εμπορικών χρήσεων στη δυτική πλευρά της Λ. Ηρακλείου, 430 θέσεις
  • Ρ4 Ελεύθερος χώρος (λυόμενα) στη συμβολή της οδού Παπαναστασίου με τη Λ. Ηρακλείου (με την υφιστάμενη κατάσταση – διαμόρφωση), 170 θέσεις
  • Ρ5 Αύλιος χώρος δημοτικών εγκαταστάσεων πλησίον του σταθμού ΗΣΑΠ Νέας Ιωνίας, 200 θέσεις
  • Ρ6 Ελεύθερος χώρος στάθμευσης γηπέδου Απόλλωνα Αθηνών (Ριζούπολη), 200 θέσεις
  • Ρ7 Ανατολικός παραρεμάτιος διάδρομος Ποδονίφτη, 100 θέσεις
  • Ρ8 Αδιαμόρφωτος διάδρομος – χώρος μεταξύ οδού Βασιλειάδη και Λ. Ηρακλείου, 150 θέσεις

Εν ολίγοις, η “επιστημονική” ΜΠΕ Μελισσανίδη προσμετρά στους χώρους στάθμευσης που θα εξυπηρετούν τους απλούς φιλάθλους διάφορα ιδιωτικά οικόπεδα (P1, P2, P6, P8), τους δρόμους της συνοικίας Ειρήνη (P3), δύο εκτάσεις ιδιοκτησίας του Δήμου Νέας Ιωνίας (P4, P5) και ένα ρέμα της περιοχής (P7 – σ’ αυτό δεν πρωτοτύπησε, την ιδέα την είχε ρίξει και η Βάσω Αγαγιώτου στο προεκλογικό της πρόγραμμα όπου για την “πλήρη οικολογική αναβάθμιση” της περιοχής των ρεμάτων πρότεινε την κάλυψη και τον εγκιβωτισμό τους!).

Είναι αστείο, αν δεν είναι τραγικό, να μετρήσουμε τις αποστάσεις του P5 ή του P6 από την “Αγιά Σοφιά”: 1200 μέτρα σε ευθεία γραμμή ο πρώτος χώρος, 950 περίπου μέτρα σε ευθεία γραμμή ο δεύτερος. Και προκύπτει αβίαστα το ερώτημα: Αφού η ΜΠΕ Μελισσανίδη προβλέπει οι φίλαθλοι να παρκάρουν στη Ριζούπολη, μήπως να σκεφτόταν η Δικέφαλος 1924 ΑΕ να αναμορφώσει το γήπεδο του Απόλλωνα που δε θα κοστίσει και τόσα λεφτά;

Να υπενθυμίσουμε ότι στην Έκθεση της ομάδας ειδικών επιστημόνων που έδωσε στη δημοσιότητα στις αρχές του Αυγούστου ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας αναλύεται γενικότερα το ζήτημα της κυκλοφορίας και αντικρούονται οι ισχυρισμοί της ΜΠΕ Μελισσανίδη ως προς το μέγεθος της κίνησης ΙΧ οχημάτων που θα δημιουργήσει ενδεχόμενη κατασκευή και λειτουργία του γηπέδου.

π.